^^^ meinst Du nun den Kö-Blick oder den T-Kombunker?
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^^^ meinst Du nun den Kö-Blick oder den T-Kombunker?
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Ja ... beim FMZ wird die alte Fassade in den Gesamtbau integriert werden und laut Skizze,
wird es wohl kein Weiß sein.
By corvus_edin at 2009-05-27
Beim Amtsgericht gebe ich dir absolut recht - die Fassadenplatten sind auch bei Sonnenlicht betrachtet nicht wirklich ansehnlich. und ist weit von der Grafik hier http://www.deutsches-architekt…php?p=161149&postcount=40 entfernt - sehr schade.
ce
Jo ... habe n bisschen Urlaub der abgefeiert werden musste - das Wetter war allerdings recht eigenartig
und nahezu bei jedem Schuss hatte ich andere Lichtverhältnisse
Ich sehe allerdings, dass ich langsam meine in die Jahre gekommene Cam, gegen etwas qualitativeres
eintauschen sollte.
Die restlichen Bilder werde ich die Tage mal einstellen.
ce
LKA NRW
Bild von heute
By corvus_edin at 2009-05-27
und so soll es wohl mal aussehen
By corvus_edin at 2009-05-27
source:http://www.hochtief-construction.de
Update Oberbilk
FMZ Werdener Sraße
Bilder by corvus_edin at 2009-05-27
hosting at http://www.imageshack.us
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Amtsgericht
Bilder by corvus_edin at 2009-05-27
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Ich habe heute einige Bilder der Baustelle gemacht
Der Einduck hat mir bisher sehr zugesagt und das Gebäude ist auch größer als es mir auf dem Render erschien.
Die Fassade wirkt auf mich sehr gelungen und ist obwohl modern, dennoch nicht überaufdringlich und es fügt sich auch ganz prima in die Bestandsbebauung ein
Ich kann nur hoffen, dass mehr in dieser Art gebaut werden wird.
Men at work
Bilder by corvus_edin at 2009-05-27
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Eine kleine Zusammefassung
Düsseldorf Airport City
state-of-the-art business park which is being created at Düsseldorf International Airport.
>>> [url=http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=de&msa=0&msid=107923285790596961484.000462472dbd387a7c74e&ll=51.276508,6.768479&spn=0.006349,0.013475&t=h&z=16]click in google maps[/url]
Düsseldorf Airport City at a glance
• Total area: 232,000 m²
• Total development planned: 250,000 m²
• Development plan no. 5382/29 “Airport City”
• Location: southwest of the terminal
• Time frame for completion: by 2013
• Developer: Flughafen Düsseldorf Immobilien GmbH
• Realization of buildings by investors
• Potential building sizes between 3,000 m² and
30,000 m² gross floor area
Projects
The following is a list of "Airport City" projects that have already been realized or are in the process of being built.
A few renowned investors have already expressed interest in the "Airport City" location. The FDI is currently conducting promising negotiations with other prospective investors.
* Underground parking garage P8 (completed)
* Maritim Hotel (completed)
* Verein Deutscher Ingenieure VDI (completed)
* Züblin (completed)
* Züblin 2nd stage of construction (under construction)
* Concepte für Immobilien CFI (completed)
* Porsche (under construction)
The plots are sold to investors who will carry out development themselves.
The planned total development is around 250,000 m² of gross floor area. The plot sizes allow investors to erect user-specific structures from 3,000 m² to 30,000 m² of gross floor area in size.
Maritim Construction started in June 2006.
Following the already existing Arabella Sheraton Hotel at Düsseldorf International Airport, the Maritim group has built an architecturally impressive, nine-story triangular building on a 15,873 m² plot. The new Maritim Hotel is the largest convention hotel in Nordrhein-Westfalen. It offers facilities for conferences up to 5,000 people on a total of 6,500 m².
The four-star plus hotel opened its doors on December 1st, 2007 after only 22 months of construction.
The investment volume amounts to approx. 135 million euros.
To achieve the highest possible degree of comfort, a delicate glassed-in pedestrian bridge was designed to connect the Maritim with the departure terminal of the airport.
VDI Construction finished
The Verein Deutscher Ingenieure (VDI), the largest engineers' association in Europe, decided to relocate its headquarters directly to "Airport City" at the Düsseldorf Airport.
Some 500 employees will have their new work places in the office complex with approx. 12,500 m² of office space. The centralization of the VDI headquarters means that the three VDI locations currently needed can be closed. In August of 2008, all divisions of VDI started to operate under one roof.
The VDI holds 650 informational events and training seminars on 300 topics each year. Visitors and participants will enjoy optimal access by car, train, or plane thanks to the relocation to "Airport City".
Züblin Development GmbH
purchased a 4,500 m² plot in "Airport City" to erect an office and institute building.
Construction started at the end of 2006; completion of the five-story office building with 5,700 m² of floor space was in December 2007.
The first 3 floors are let to the Air Berlin Group.
Züblin "LeCiel"
Züblin is currently developing a second builiding with approximately 6.200 sqm. gross floor space on the adjacent plot to Züblin I.
Two floors are already rent to the WTS AG.
Anticipated completion date is scheduled for the end of 2008.
Concepte für Immobilien (CFI)
Frankfurt-based CFI began construction on the first of two planned office buildings at the beginning of 2007.
In the 1st phase of construction, a six-floor office complex "Airport Office I" with some 4,390 m² of rental space and an underground parking garage will be realised.
A half a year later, CFI commenced the construction of a second office building "Airport Office II" with the same structure. Completion was in summer of 2008.
The twin complex will share a ventilation and air-conditioning system and will offer rental units from 164 m² to 4,372 m².
CFI 3
Porsche
The Gottfried Schultz group is, with over 30 businesses in the Rhein-Ruhr metropolitan area, the largest dealer for Porsche and also Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, and Bentley in Germany. The company has about 1,900 employees.
Gottfried Schultz purchased 7,750 square meters at "Airport City". In November of 2008, one of the largest Porsche dealerships in Germany - another flagship store for the premium sports car maker - will stand here.
The entire line of the sports car manufacturer will be presented in the 2,500 m² showroom.
The decisive arguments for locating at "Airport City" were the direct autobahn connection, excellent accessibility within Nordrhein-Westfalen, and the opportunity for Porsche customers to have their vehicles serviced at the airport during their business trip.
Office AIRGATE finishing 2009 4.500 sqm
[B] "Airport Garden's"
Location: Airportcity Düsseldorf
Dimension: 6 floors + 2 - 13.300 m²
Function: office
exp. completion date: 2010
Investor: Strabag Real Estate
(c) of all pictures by the companies
Übersetzung auf deutsch folgt die Tage
Der Teheranientwurf war nur eine schlichte Röhre - was sicherlich auch seinen Reiz hatte - Piano dagegen nimmt die gesamte Umgebungsbebauung mit in seinen Entwurf ein und darum wirkt das ganze schon deutlich organischer.
So wie hier zu sehen
Ich habe einmal diesen Lageplan genommen und die Handskizze "drübergelegt", da wird das noch deutlicher (hoffe, die Auflösung spielt mit)
Bildquelle jeweils:http://www.capricorndevelopmen…apricorn_medienhafen.html
In der Tat ein sehr elegantes Gebäude und ein schönes beispiel dafür, das man nicht immr hoch bauen muss.
@ mexbuild Grafiken, Bilder usw. finden sich auf http://www.duesseldorf.de/plan…fentlichungen/index.shtml
Genauer: http://www.duesseldorf.de/wirt…ng/pdf/medienhafen_dt.pdf E
Ich bin alles andere als begeistert.
Hauptkritikpunkte:
Vielen dank für die promte Antwort
Mir war bei all dem nicht ganz klar, was nun zum eigentlichen Projekt KÖ-Bogen gehört und was nicht - daher meine Nachfrage.
Quellenangabe ist erledigt.
c
Sehr gern, die Quelle für #55 aber bitte noch und ab jetzt das 6. Gebot bitte beachten. EC
Danke für die Antwort - was ist denn mit dem Riegel neben dem Schauspielhaus?
Das wird doch auch gerade gebaut - zählt aber nicht zu diesem Entwurf, oder?
Sind dies (blau hinterlegt) alle Neubauten, die geplant sind, oder habe ich etwas vergessen?
Bildquelle: http://www.imageshack.us - bearbeitetes Original von Molestina Architekten
Ich frage mich, wie man ausgerechnet auf 107 Meter kommt - warum nicht 106 oder 108?
Der andere Punkt: ist der ARAG-Tower eine art heilige Kuh, über die nicht hinaus gebaut werden darf? Im Hafen gibt es ja die Beschänkung, nicht über die Höhe des Stadttors zu gehen - was ich ebenda verständlich finde...aber am Mörsenbroicher Ei?
Aber wie Herr Echnaton bereits bemerkte: aktuell müssen wir uns, dank der Herren Ökonomen, über derartiges wohl kaum Gedanken machen
Zum weiteren Hochhausstandort "an der Grashofstraße" auch dieses hier :
http://www.duesseldorf.de/plan…seltal/fnp_97/efnp_97.pdf (ab S. 3)
Steht dieser Neubau an der HH-Allee 12 schon fest?
imagesource: http://www.npc-gruppe.de/uploa…aus_flash_-_600_x_380.jpg
Firmen HP:
...dito - bleibt abzuwarten, wie der Entwurf ausschauen wird - habe bisher nichts entsprechendes im I-net gefunden